четвъртък, 23 юли 2020 г.

Eternalia

Посипва се нощта - кобалтов пясък
по пукнатата броня на сърцето ми;
мъжът във мен най-после пораснал,
най-после е достигнал себе си.

Коя съм аз... (наистина?) Не зная,
сто личности се борят за лицето ми.
Но нещо днес отказва да играе
на принцове, злодеи и принцеси.

Докато тихо с него разговарям
открехват се беззвездните завеси.
Избягало от Тъмната си стая,
детето в мен намира себе си.

Подскача по пътеките лъчисти,
в очите ми събира светли нишки...
Коя съм аз? Въпросът е безсмислен.
И всички думи в него са излишни.

6 коментара:

  1. Хей, Eternalia, без раздвоение на личността, моля! :) Ти си Вечната Жена (даже и по "Блус за Двама" на Диана Експрес), така че не се питай коя си и защо си. Просто бъди! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. вечното недоразумение
      :)

      Изтриване
    2. Jesus said to them: When you make the two one, and when you make the inside as the outside, and the outside as the inside, and the upper as the lower, and when you make the male and the female into a single one, so that the male is not male and the female not female, and when you make eyes in place of an eye, and a hand in place of a hand, and a foot in place of a foot, an image in place of an image, then shall you enter [the kingdom]. (Gospel of Thomas, saying 22)

      Изтриване
    3. 22. Иисус видя няколко пеленачета, които сучеха. И каза на учениците си: „Тези младенци са като онези, които ще влязат в царството.”

      А те го запитаха: „Значи ще трябва да влезем в царството като младенци?”

      Той им отвърна: „Когато направите двете едно, когато сторите вътрешното като външното, външното като вътрешното и висшето като низшето, когато направите мъжа и жената едно, така че мъжът да не бъде мъж, а жената – жена, когато нагодите очи наместо окото, ръка наместо ръката, крак наместо крака, образ наместо образа, тогава ще влезете [в царството].”

      Ключът на загадката е в детето :)

      Изтриване
  2. Недоразумението съм аз с явно неуместните си коментари. Няма да се повтори, съжалявам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. а, не... моят коментар беше към "вечната жена" :) не жена, а недоразумение... част от моя по-кратък стил на изразяване - явно прекалено кратък :)
      иначе аз съм по-скоро queer & gender fluid

      Изтриване

Търсене в този блог

Архив на блога